گواهینامه ها
استاندارد بینالمللی صنعت ریلی (گواهینامه IRIS )
استاندارد بینالمللی صنعت ریلی (گواهینامه IRIS ) ، را سازمان UNIFE یا همان اتحادیه صنایع حمل و نقل اروپا در سال ۲۰۰۶ میلادی مدون کرده است، که در سال ۲۰۰۹ میلادی به روز شد. این استاندارد دستاورد تجارب کشورهای صنعتی پیشرفته و مبین اصول بینالمللی مدیریت کسب و کار در صنایع حمل و نقل ریلی و یکی از پر ارزش ترین و با اعتبارترین استانداردهای تخصصی جهانی است.
صنعت حمل و نقل یکی از ایمنترین، کممصرفترین، پاکترین و بهترین روش ها برای جذب نیروی کارنسبت به روشهای حمل و نقل دیگر است. استاندارد یاد شده، یکی از شناسه های اصلی توسعه و گسترش صنعت حمل و نقل در هر کشوری است؛ و برخورداری از آن پشتیبان ارزشمندی برای رشد و توسعۀ پایداری این صنعت است.




استاندارد IRIS شباهت زیادی به دیگر استانداردهای تخصصی صنعت حمل و نقل نظیر: استانداردهای مورد استفاده در صنعت خودروسازی ISO/TS16949 و صنعت هوافضا AS 9100 دارد. تمامی الزامات ISO 9001 را نیز پوشش میدهد. این استاندارد در برگیرندۀ الزامات تکمیلی نظیر مدیریت پروژه، مدیریت عملکرد، مدیریت زنجیرۀ تامین، قابلیت اطمینانبخشی، قابلیت دسترسی و نگهداری و ایمنی (RAMS)، تامین هزینۀ طول عمر (LCC)، مدیریت دانش (KM)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و… است. انتظار میرود بخش حمل و نقل ریلی شرکت پیمانکاری کیان صنعت شهباز و شرکت مهندسی پیشرو در ساخت و تعمیرات لکوموتیو در توسعۀ فعالیتها، در بازارهای داخلی و دنیا بیش از پیش بدرخشد. و با دریافت گواهینامه معتبر IRIS، در میان فعالان صنعت راهبردی ریلی و سازمانهای ایرانی مرتبط، همچنان پیشتاز باشد.
راهنمای سیستم مدیریت موثر فرآیند اموزش ISO 10015:1999
استاندارد ISO 10015 از جمله استاندارد های سری۱۰۰۰۰ و راهنمایی جهت طرح ریزی و سازماندهی فرآیند آموزش در سازمان ها می باشد.
امروزه با گذر از عصر صنعتی و اطلاعات و ورود به عصر دانش، با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی هاو سیستم های کاری سازمان ها، استفاده از فرایند اموزش، قوی ترین ابزاری است که می تواند راهگشای سازمان ها جهت حضور و بقاء در عرصه بازار های رقابتی باشد.
اما افزایش کمی نفر ساعت آموزش و برگزاری دوره های مختلف اموزشی،به تنهایی نمی تواندنشانگر کیفیت و بکار بستن آموزش های فراگرفته شده در سازمان باشد، بلکه این اثر بخشی آموزش است که می تواند شاهدی دال بر ضمانت اجرایی دوره های آموزشی باشد.
شرکت فنی و مهندسی کیان صنعت شهباز در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۳موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری رتبه ۵ نیرو از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور گردید.


استقرار فرآیند آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015 می تواند موثر ترین راه در خصوص پایش و اندازه گیری اثر بخشی فرآیند آموزش باشد.در این استاندارد، چگونگی طرح ریزی یک فرآیند چهار مرحله ای شامل
۱-نیاز سنجی ۲-اجرا ۳-ارزیابی اثر بخشی آموزش عنوان می گردد.
اجرای اثر بخش سیستم مدیریت آموزش در آموزش در سازمان،نیازمند تعهد مدیریت، تعهد آموزش گیرندگان و در نهایت تعهد آموزش دهندگان می باشد.با استفاده از راهنمای موجود در استاندارد ISO 10015،سازمان ها علاوه بر رفع این نیازمندی، در مسیر تحقق یک”سازمانیاد گیرنده”حرکت می نمایند. (ISO 10015:1999)
کیان صنعت شهباز پیمانکار برتر ریلی تعمیرات و نگهداری واگن، مولد،قطار و فعال عرصه صنعت ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که با ارائه مستندات معتبر آرامش خاطر کارفرمایان را موجب شود.
-
علامت تجاری چیست؟
-
مزایای ثبت علائم تجاری
-
مدت اعتبار قانونی علائم تجاری ثبت شده
-
علائم تجاری قابل ثبت
علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاهها با اشخاص متمایز نماید.
طبق ماده ۳۰ قانون علامت، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخصکننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.
تضمین میکند که مشتریان میتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
شرکتها را قادر میسازد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکتها هستند.
اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده میشود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها میباشند.
جزء ضروری موافقتنامههای اعطای نمایندگی هستند.
ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند
شرکتها را تشویق میکنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایهگذاری کنند.
ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
دلایل حمایت از علائم تجاری و حقوق ناشی از آن
با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولاتشان از محصولات رقبا پی بردهاند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکردهاند.
پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن میتوانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کنندهای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.
اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکتهای رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.
با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.
بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکتهای ثالث بسیار آسانتر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقتنامه اعطای نمایندگی فروش باشد.
گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موءسسات مالی استفاده شود که بطور فزایندهای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه میشوند.
